"operation Special gröt"

Jag tycker inte om gröt så med lite inperation av linda har jag kommit på ett sätt så de blir mycke godare.
Börja med att ta fram en kastrull:
Ett dl mått.
Fyll dl måttert med vatten.
Häll i 2 dl mått vatten i kastrullen.
Konstatera att allt är en katastråf för att det är slut havregryn. Det gå ju inte göra gröt på vete mjöl och socker...
Hoppa i pappas stora foppatofflor! (Ja, jag vet att sockarna är fjolliga! Men de är mina sjukmys sockar)
Sikta in er på målet där man kan sno havregryn!(Farmors hus)
Lås upp dörren och smyg in.
Hitta skafferit.
Sno en kaka och äta den.
Hitta havregryn.
Sno en dl havregryn.
Smyg tillbaka till skorna i hallen.
Spring hem med havregrynet!
Ta ett äpple.
SPÄTTA ÄPPLET!!!! Men bara om man vill, de påverkar inte smaken!
Cutta upp äpplet!
Ta en vipps
Och kannel
Häll i 1dl havregryn när vattnet kokar.
Släng i 1kryddmått salt. Nu behöver jag inte kryddmått eftersom jag har brännskadad hand och i handen har jag en fördjupning som är precis ett kryddmått, men ni tar ett kryddmått såklart! Sen slänger ni i saltet i vattnet också
He sedan i kanelen (Och glöm inte att vippsa nästan hela tiden så de inte bränns) Ganska mycket för att de ska smaka riktigt!
Sen när det är ihoprört läggs de bara upp på en tallrik tsm med äpplena.
Man kan dricka ett mjölkglas till också om man vill.
Så änkelt är det att göra god gröt! (alltså gröt som inte smakar gröt men ändå är nyttig) Dock går det ju självklart mycket snabbare om man har havregryn hemma i skafferitredan...

Kommentarer
Postat av: Pontus(L)

Såg sjukt gott ut!

Du måste bjuda mig någon gång min älskling! :](L)

älskar dig din lilla fjolla :]]

2011-09-21 @ 15:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0