elden är lös och tipps

Idag har jag för första gången i mitt liv fått rycka ut som brandman efter att jag själv lyckades rökfylla hela huset, få brödrosten att brinna och till råga på allt stod den inne under en hylla som numera har svarta märken efter lågor. Det var nära ögat att jag slängt vatten på rosten för jag greps bokstavligen av panik men jag lyckades samla tankarna och i sista sekund kom jag på att vi någon gång i mellanstadiet haft någon slags föreläsning och då sa brannmännen att om man kastar vatten på något som sitter i en kontagt börjar de brinna mer och man får ström. Så jag slet ut sladden, gräppade den brinnande rosten och snörde ut den. Lite vädring efteråt också, men nu vet ni hur ni löser en brand i en brödrost och hur ni inte ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0