"Något som nästan toppar min oturslista"

När jag skulle bege mig hem med bussen tidigt (hade feber) satt jag och mina älskade kryckor i busskuren utanför skolan. Pillrig som jag är kör jag in halva lillfingret i ett hål i kryckans "armstöd". De är så litet så jag får inte igenom hela fingret (trodde jag) Satt där och fillofiserade och tryckte med lillfingret och helt plötsligt låter de "plopp"  och då skjutsade hela fingret in i hålet och FASTNAR... Eftersom det står folk ikring mig försöker jag diskret dra ut mitt finger ur erländet men de sitter PALL! Bussen anländer och jag stiger på hoppandes på en krycka och den andra hängandes i lillfingret! Skyndar mig mot skelleftekraft(mammas jobb) och vid det här laget är lillfingret i stolek med tummen och nästan svartnade blått. Mamma stoppar min hand och krycka under en kran med isande vatten, gnider, tvålar och drar medans jag skriker. Det slutar hos Skelleftekrafts egna vaktmästare som nyper sönder kryckans plast med en tång och bänder slös mitt finger!! De kunde lika gärna tagit hela jävla fingret för exakt så ont gjorde det! Sedan åkte jag hem med ett krokigt, stelt, bultande, blått ont finger och skelleftekrafts vaktmästare fick utföra sin första opperation.
Resterna avhålet som höll mitt finger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0